گرایش مدیریت IT و کارآفرینی

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

 

با گسترش جهانی شدن و بالطبع افزایش استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان ها ، بسیاری از سازمان ها با حجم انبوهی از داده ها در سازمان مواجه می شوند که از یک سو برای استفاده از آنها به فیلتری صحیح نیازمندند تا بمباران اطلاعاتی نشوند و بتوانند از اطلاعات مربوط استفاده نمایند و از سوی دیگر سهل انگاری و غفلت از داده های موجود می تواند به عدم کارایی سازمان منجر شود، لذا در ساده ترین تعریف مدیریت فناوری اطلاعات عبارتست از داده های موجود در سازمان جهت تصمیم گیری صحیح و بموقع .

دروس کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

دروسی که در کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات غالبا ارائه می شود عبارتند از : امنیت اطلااعات ، امنیت داده ،داده کاوی ،مدیریت زنجیره تامین ، تجارت الکترونیک ، مدیریت سیستم ، مدیریت چرخه عمر محصول ، مدیریت دانش و....

بازار کار کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات با تسلط به مباحث تئوری مدیریت و منابع انسانی، همچنین با فراگیری مباحث تخصصی و آشنایی با دروس کامپیوتر و IT ، امکان بر قراری ارتباط با سطوح عملیاتی و هدایت موسسات تولید کننده نرم افزار یا واحدهای نرم افزاری از سازمانهای بزرگ را خواهند داشت. البته بازار کار این دانش آموختگان گاهی با مهندسین فن آوری اطلاعات هم پوشانی دارد.

ادامه تحصیل در گرایش مدیریت فناوری اطلاعات

زیر گرایش های این رشته عبارتنند از : نظام کیفیت فراگیر، مدیریت منابع اطلاعاتی و سیستمهای اطلاعاتی پیشرفته . در خارج از ایران رشته مدیریت فناوری اطلاعات ممکن است در دانشکده های فنی و مهندسی که مریوط به مهندسی کامپیوتر هستند ارائه شود و یا دانشکده جداگانه ای با عنوان MIS داشته باشند.

 

کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی


مدیریت کارآفرینی عبارت است از هشیار بودن و گوش بزگ بودن افراد برای شکار فرصت هایی که ممکن است کمتر از کسی به آن فکر  کند .هدف از اجرای دوره کارشناسی ارشد مدیریت کار آفرینی تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز مدیریت فعالیتهای کار  آفرینانه در بخش خصوصی و بخش عمومی است . چنانچه داوطلبان کارشناسی ارشد کار آفرینی دارای تجربه کار علمی در یکی از  بخش های خصوصی، عمومی و دولتی باشند دروس باریشان بسیر جذاب تر و عملی تر خواهد بود.

دروس کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی

این رشته دارای  18 واحد درس اصلی است و دروس تخصصی با توجه به گرایش تعیین می شود. از جمله دروسی که دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی خواهند گذراند عبارتند از : مدیریت استراتژیک کار آفرینی، طراحی و تدوین طرح کسب و کار ، مدیریت نواوری و تکنولوژی سازمانی ، حسابداری صنعتی و ... اشاره نمود . البته دروس تخصصی با توجه به زیر گرایش تعیین می شود.

بازار کار کارشناسی ارشد مدیریت کار آفرینی

دانش آموختگان کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی بعنوان مدرس ، مدیران سازمان ها، پژوهشگران و متخصصین مدیریت کارآفرینی با دانش و مهارت و نگرش کار آفرینی وارد عرصه های اقتصادی -اجتماعی کشور شده  و به تسریع روند توسعه پایدار ملی کمک نمایند. البته با توجه به جدید بودن این گرایش آینده آکادمیک خوبی نیز خواهند داشت و می توانند در این حوزه به تدریس به عنوان استاد دانشگاه ، تدوین مقاله  و تالیف کتاب بپردازند.

ادامه تحصیل در گرایش مدیریت کار آفرینی

گرایش های کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی عبارتند از گردشگری ، کسب و کار جدید ، کسب و کار الکترونیکی ، فناوری اطلاعات ، بین الملل، توسعه و گرایش سازمانی.

 


 




آدرس: ضلع جنوب غربی میدان ولیعصر؛ جنب سینما قدس، کوچه مینو؛ پلاک 132؛ موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش

تلفن تماس : 88933620 - 86741
آآدرس ایمیل : info@pazhuhesh.org
نام :
تلفن :
ایمیل :
پیام :
© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش می باشد .