آقای احمدرضا باخدا - رتبه 9 مدیریت اجرایی

نام و نام خانوادگی : احمدرضا با خدا            
رتبه:  9 مدیریت اجرایی

رياضيات عمومي 1و/2

زبان فارسي

نظريه هاي عمومي مديريت

دانش مسائل روزدرزمينه مديريت موسسات توليد

استعدادوامادگي تحصيلي ويژه رشته مديريت

زبان تخصصي /انگليسي

زبان عمومي وتخصصي /انگليسي /

سفيد

49/33

62/22

37/78

51/67

سفيد

82/22


1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید و بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید؟

با سلام ، احمدرضا باخدا هستم متولد سال 68 ، ورودی سال 86 رشته برق در دانشگاه شهید عباسپور که جدیدا به پردیس شهید بهشتی تغییر عنوان داده

2. در زمان تحصیل در مقطع کارشناسی وضعیت تحصیلی شما به چه صورت بود؟

متاسفانه تحصیل بنده در این مقطع تعریف چندانی نداشت و در نهایت هم با معدلی پایین و مدت زمانی طولانی فارغ التحصیل شدم ، علت اصلی هم نداشتن شناخت کافی از رشته خودم بود که ضربه اصلی رو از همین عدم شناخت و بی علاقگی به این رشته خوردم ، اینها رو میگم تا اگر احیانا متقاضی کنکور کارشناسی این مصاحبه رو خوند این حرفا رو شنیده باشه و علاقه خودش رو قبل از انتخاب رشته پیدا کنه.

 

3. از روند درس خوندنتون برامون بگید، اگر از روزی که خوندن رو برای کنکور کارشناسی ارشد شروع کردید رو به بازه‌های زمانی دو ماهه تقسیم کنیم، تو هر بازه چه قدر درس میخوندید و رو چه دروسی تمرکز می‌کردید؟

اسفند و فروردین

-

اردیبهشت و خرداد

-

تیر و مرداد

-

شهریور و مهر

-

 

آبان و آذر

شروع جدی مطالعه من از اول آبان و شروع کلاس های موسسه بود ، اوایل بیشتر تمرکزم روی دروس ادبیات و دانش و جیمت بود ، درس تئوری رو چون با جزوه موسسه پیش میرفتم و اوایل حجم جزوه پایین تر بود وقت کمتری بهش اختصاص میدادم که با نزدیک تر شدن به کنکور و به خصوص یک ماهه آخر وقت زیادی رو صرف درس تئوری میکردم.درس زبان هم تقریبا وضعیت مشابهی داشت و یک ماهه آخر با بالا رفتن تعداد فلش کارت های DLM استاد فرید وقت زیادی رو ازم میگرفت.

 

دی و بهمن

دیماه شروع خلاصه برداری من برای دروس تئوری و ادبیات و دانش بود ، البته کمی دیر بود ولی در نهایت بسیار تاثیر گذار بود در جمع بندی بهمن ماه ، بهمن ماه هم کار اصلی شامل مرور جمع بندی ها و آزمون های سراسری 5 سال اخیر بود. البته لغات زبان کمی قضیه اش فرق داشت و تا 2-3 روز قبل از کنکور همچنان لغات جدیدی که استاد فرید تاکید داشتند و نرسیده بودم مطالعه کنم رو میخوندم.

 4. در مورد تفاوتی که کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد با هم دارند برامون بگید؟ و به نظر شما این تفاوت در کدام بخش این دو کنکور است؟

با بالارفتن تعداد داوطلبین به نظرم دیگه تفاوتی بین این دو نیست ، چه بسا رقابت در مقطع کارشناسی کمی سخت تر هم شده

5. آیا شما در کلاس‌های پژوهش شرکت کردید و در صورت شرکت آیا با کلاس‌ها همگام بودید؟ به نظر شما تأثیر کلاس‌ها در موفقیت شما تا چه حد بود؟

 بنده سه درس رو شرکت کردم در موسسه

کلاس جیمت استاد عرفانیان هم خیلی کمک کننده بود ، اوایل دیماه استرس بدی داشتم ، خیلی از مطالب درس دانش و ادبیات رو بدلیل اینکه دو ماهی از مطالعه اونها گذشته بود رو فراموش کرده بودم ، و این وسط خیلی از نکات دروس درک مطلب و استدلال منطقی رو فراموش کرده بودم ، خوشبختانه کلاس های نکته و تست بار مطالعه نکات درس جیمت رو از دوشم برداشت و حداقل از این بابت استرسم از بین رفت و تونستم روی دروس دیگه تمرکز کنم.

و برای کلاس زبان استاد فرید همه سعی خودم رو کردم که با هفته ای 300 لغت DLM پیش برم ، البته اواخر کمی عقب افتادم ولی تونستم یک ماهه آخر عقب افتادگی رو جبران کنم ، در نهایت خیلی راضی هستم از اینکه به منبع دیگه ای مراجعه نکردم و مطابق با کلاس ایشون پیش رفتم ، مطالب کلاس تطبیق خیلی خوبی با سوالات کنکور داشت ، به خصوص در قسمت زبان تخصصی و گرامر. در نهایت هم درصد بالای زبان علت اصلی رتبه ام شد.

کلاس تئوری مدیریت بزرگترین کمک رو به بنده کرد ، با توجه به اینکه من در مقایسه با داوطلبینی که از تابستون شروع به درس خوندن کرده بودن خیلی عقب تر بودم ، به هیچ وجه نمیتونستم تمام منابع درس تئوری رو در کنار سایر دروس مطالعه کنم ، برای همین هم فقط به جزوه و کلاس های پژوهش اکتفا کردم که در نهایت هم به هدفی که میخاستم یعنی درصد 60 در این درس رسیدم

6. توی کنکور امسال چقدر مطالعه داشتی که تونستی رتبه زیر 20 بیاری؟

دو ماه اول تقریبا روزی 6 ساعت ، با توجه به کار نیمه وقتی هم که داشتم ، ولی از اواسط دیماه بود که دیگه تقریبا کار رو تعطیل کردم و روزی 8 ساعت مطالعه داشتم ، البته بطور میانگین ، بعضی روزا 10 ساعت و بعضی روزا کمتر

7. در آزمون‌ها چه طور؟ به نظر شما سطح سوالات، طراحی اساتید تا چه حد شبیه به کنکور ارشد بود؟ در مورد رقابت این آزمون‌ها چی می تونید بگید؟ آیا رقبای اصلی تون رو در این آزمون‌ها دیدید و کلا نتایج و روند شما به نتایج کنکور شبیه بود؟

سوالات جیمت و زبان استاندارد و کاملا نزدیک به سوالات کنکور ، درس جیمت رو بطور میانگین 50 میزدم تو آزمونها که در نهایت درصد کنکورم هم 50 شد .

درس دانش بدلیل ماهیت متغیرش قابل بررسی نیست ، همونطور که دیدیم امسال از قوانینی سوال اومده بود که کنکورهای پیشین اصلا مشابهی نداشت

درس تئوری بغیر از دو آزمون جامع شباهتی به سوالات کنکور نداشت ، همونطور که گفتم در آزمون های جامع قضیه فرق کرد ، بطوریکه درصد تئوری من در آخرین آزمون جامع تقریبا مشابه درصد کنکورم شد.

8.  برنامه شخصی شما آیا با آزمون‌ها هماهنگ بود و لزومی در این کار می‌بینید؟

بعضی درسا هماهنگ بود و بعضی خیر  ، با توجه با اینکه شروع مطالعه من برای کنکور مصادف بود با شروع آزمون های موسسه ، درسی مثل تئوری و دانش و زبان عمومی عقب تر از آزمون ها بودم ، و درس زبان تخصصی و جیمت و ادبیات تقریبا هماهنگ با آزمونها ، ولی در کل دیدن سوالات و مرور اونها بعد از مطالعه سرفصل مورد نظر کمک بزرگی بود و نقاط ضعفم رو در اون مبحث خاص مشخص میکرد.به نظرم اگر میشد شروع کلاسای پاییز موسسه طوری باشه که بچه هایی که اون موقع میان کلاس هم بتونن به سرفصل  آزمون ها برسن خیلی بهشون کمک میکنه.

9. نحوه تست زدن شما به چه صورت بود؟ در واقع منظورم اینه که چه نسبت درس میخوندید و چه نسبت تست می­زدین؟ و آیا روش خاصی برای تست زدن داشتید؟

اگر درس جیمت رو کنار بذاریم که ماهیت آموزشش تست زنی هست ، سایر دروس رو از اواسط دیماه شروع کردم به تست زدنشون و روش خاصی هم نداشتم و صرفا جنبه آموزشی تست برام مهم بود.

10.  منابع شما برای کنکور ارشد در درس‌های مختلف چی بود و چه منابعی پیشنهاد می‌کنید برای داوطلبان؟

مدیریت اجرایی

نام درس

منابع

GMAT

جزوه استاد عرفانیان و کتاب ایشون + 2000 تست

تئوری مدیریت

جزوه تئوری مدیریت

دانش مسائل روز

کتاب مسیح خواه

زبان فارسی

کتاب علیزاده

زبان عمومی

جزوه استاد فرید + پک 1 و 2 DLM

زبان تخصصی

جزوه استاد فرید

 

11.   شده بود که از درس خوندن خسته شی یا ناامید از نتیجه گرفتن بشی؟ در این شرایط چی کار می‌کردی و چی بود که تو رو به نتیجه گرفتن امیدوار می‌کرد...؟

خیلی زیاد ، مخصوصا وقتی که میدیدم داوطلبایی رو که از تابستون شروع کرده بودن و حداقل تو درس تئوری وضعیت خیلی بهتری داشتن خیلی ناامید میشدم و این قضیه پیش رفت و من هم ناامید تر تا نتیجه آخرین آزمون جامع ، اونجا بود که فهمیدم با همین وضعیت هم میتونم به یک رتبه خوب امیدوار باشم  به شرط اینکه بتونم زبان درصد بالای 80 بیارم ، واقعا میخام داوطلبا درس زبان رو جدی بگیرن ، برای رشته ای مثل اجرایی درصد بالای زبان تراز کل رو فوق العاده بالا میبره .

12.    کاری هست که از انجام ندادنش افسوس بخوری؟ در این مورد چه توصیه‌ای برای داوطلبین داری؟

فقط لغات زبان ، افسوس میخورم که چرا لغات زبان رو از تابستون شروع نکردم ، البته در نهایت لغات رو به جایی که مورد نظرم بود رسوندم ، ولی کارم خیلی سخت بود و اگر لغات رو تابستون خونده بودم کارم خیلی راحت تر میشد.

13.  در دو زمان میخوام بدونم چه رتبه‌ای از خودت متصور بودی؟یکی نزدیک بهمن و قبل از کنکور و یکی هم اسفند و بعد از کنکور؟ کلا از نتیجه راضی هستی یا حس می‌کنی حقی تضییع شده ازت؟

میخام در چند زمان بهتون بگم

1- اواسط مهر ماه که کم کم داشتم شروع میکردم ، هدفم رو گذاشته بودم برای دانشگاه تهران و رتبه تک رقمی

2-50 روز بعدش خیلی ناامید شده بودم ، اصلا نمیدونستم قراره چه چیزی پیش بیاد

3-بعد از آزمون جامع آخر خیلی امیدوار شده بودم و میدونستم که اگر زبان درصد خوبی بیارم میتونم به تک رقمی شدن امیدوار باشم

4-بعد از کنکور بهترین حالت رتبه خودم رو 50 میدیم

از رتبه هم کاملا راضیم ، همونی بود که باید میشد

14.   حالا که نتیجه‌ها اومده و رتبه تون هم خوب شده، منصفانه نظرتون راجع به کنکور امسال چی بود؟ به نظرت در رقابت منصفانه‌ای شرکت داشتی یا نقدی به سوالات و فضای حاکم بر این رشته هست؟ کلا چقدر خودت رو برای یه همچین کنکور آماده کرده بودی؟

نقد اصلی که همه ما اجرایی ها میدونیم ، قضیه دو دفترچه ای بودن این رشته هست ، و هر سال میبینیم حوزه هایی رو که مراقبین بی اطلاعی دارن و هستند عزیرانی که بعد از اتمام وقت دفترچه اول و بعد از پخش دفترچه دوم همچنان نشستند و به سوالات پاسخ میدن

نقد دومم به سوالات درس دانش هست ، بودن کسانی که حساب باز کرده بودن روی سوالات این درس و در نهایت با چند سوال عجیب و غریب حقشون ضایع شد، البته شاید بعضیا بگن که اسم درس دانش مسائل روز هست و نباید هم چهارچوب خاصی داشته باشه!

15.   در زمان درس خوندن برای کنکور تفریح هم داشتی؟ چقدر وقت صرف تفریحاتتون می کردین در طول هفته؟

برنامه خاصی نداشتم که مثلا چند ساعت تفریح داشته باشم ، بیشتر یه چیز حسی هست و خود طرف میتونه بفهمه چه موقع احتیاج داره درس رو تعطیل کنه و کمی به کارای دیگه بپردازه ، مثلا خوده من هر از گاهی شبا بیرون میرفتم با دوستان (مثلا هفته ای یکبار) سعی میکردم کتاب غیر درسی بخونم ، فیلم و سریال ، گیم یا حتی سرم رو به آکواریوم ماهیام گرم کنم.حجم این دست تفریحات از اوایل بهمن تقریبا به صفر رسید و اون دو هفته آخر (که با عقب افتادن کنکور سه هفته شد) تمام تمرکزم روی مرور و جمع بندی بود.

16. چه کسانی تو این راه پر پیچ و خم کمکت کردن و در موفقیتت بیشترین تأثیر را داشتن؟

پدر و مادر ، بهترین کمک بنده در این 4 ماه بودن ، بعد از اونها هم اساتید محترم که جا داره ازشون تشکر کنم

17.  تو بحث ارشد ، اگه به عقب برگردی بازم برای کنکور همین دپارتمان مدیریت پژوهش با این کادر اساتیدرو انتخاب می‌کنی؟

حتما همین موسسه پژوهش رو انتخاب میکنم

18.  به عنوان سوال آخر برامون از اون چند ماه (آخر بهمن تا اول اردیبهشت) که احتمالاً هم با کلی فکر و خیال گذشته که چه رتبه‌ای در انتظارمه، بگید؟

به  نظرم از  اون چند ماهی که مشغول درس خوندن بودم خیلی سخت تر بود ، حس بلاتکلیفی ، خدمت سربازی و این جور فکرا واقعا اذیت کننده بود که خدارو شکر هر چی که بود گذشت .

 

 

 

 

آدرس: ضلع جنوب غربی میدان ولیعصر؛ جنب سینما قدس، کوچه مینو؛ پلاک 132؛ موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش

تلفن تماس : 88933620 - 86741
آآدرس ایمیل : info@pazhuhesh.org
نام :
تلفن :
ایمیل :
پیام :
© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش می باشد .