سروش دهقان سلماسی-رتبه 80(MBA)

نام و نام خانوادگی: سروش دهقان سلماسی

رتبه 80- MBA

رياضيات عمومي 1و/2

زبان فارسي

نظريه هاي عمومي مديريت

دانش مسائل روزدرزمينه مديريت موسسات توليد

استعدادوامادگي تحصيلي ويژه رشته مديريت

زبان تخصصي /انگليسي

زبان عمومي وتخصصي /انگليسي /

82/22

سفيد

سفيد

سفيد

53/33

34/33

سفید

  1.        با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید و بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید؟

ضمن تشکر از شما سروش دهقان سلماسی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر،به فضل خدا موفق شدم در کنکور ارشد امسال رتبه 80 رشته ام بی ای(مدیریت کسب و کار) را کسب کنم.

  2.       در زمان تحصیل در مقطع کارشناسی وضعیت تحصیلی شما به چه صورت بود؟

مثل اکثر قریب به اتفاق دانشجویان،بعد از واردشدن به دانشگاه،از فضای درسی فاصله گرفته بودم  و تمام تمرکزم را بر خواندن درسهایی که جالب و کاربردی بودند می گذاشتم ، در مجموع اینکه دانشجوی متوسطی بودم و معدلم  هم 14.41 بود.

  3.      از روند درس خوندنتون برامون بگید، اگر از روزی که خوندن رو برای کنکور کارشناسی ارشد شروع کردید رو به بازه‌های زمانی دو ماهه تقسیم کنیم، تو هر بازه چه قدر درس میخوندید و رو چه دروسی تمرکز می‌کردید؟

اسفند و فروردین

 

اردیبهشت و خرداد

 

تیر و مرداد

(هرکدام به اندازه مساوی) ریاضی-جی مت

شهریور و مهر

( هرکدام به اندازه مساوی)ریاضی-جی مت

آبان و آذر

( هرکدام به اندازه مساوی)ریاضی-جی مت-زبان

دی و بهمن

(هر کدام به اندازه مساوی)ریاضی-جی مت- زبان

 

  4.       در مورد تفاوتی که کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد با هم دارند برامون بگید؟ و به نظر شما این تفاوت در کدام بخش این دو کنکور است؟

تفاوتشون روی نحوه برنامه ریزی و حجم درس خوندشون بود، در کنکور کارشناسی دیگران برای موفقیت شما برنامه ریزی می کردند و مستلزم حجم بالای مطالعه بدلیل رقابت شدید و حجیم بودن مطالب درسی بود که این فضا در کنکور کارشناسی ارشد دیده نمی شد یعنی در ارشد شما هم مجری بودید هم برنامه ریز خودتون و در آخر نیز بنظرم کنکور ارشد کیفیت بالاتری رو طی فرآیند مطالعه درسی می طلبد.

  5.      آیا شما در کلاس‌های پژوهش شرکت کردید و در صورت شرکت آیا با کلاس‌ها همگام بودید؟ به نظر شما تأثیر کلاس‌ها در موفقیت شما تا چه حد بود؟

بله من در تمام کلاسهای موسسه پژوهش (ریاضی ، GMAT، زبان)شرکت می کردم و  تمام و کمال با کلاس همراه بودم و حتی در بعضی مواقع از برنامه ریزی کلاسی جلو هم میزدم،دوستانه بخوام بگم کنکور ارشد جای آزمون و خطا نداره و هرکدوم از بچه ها نیاز به یه راهنما دارند تا مسیر درست درس خواندن رو طی کنند که این کلاسها حداقل فایده ای که داشت این بود که ما رو تو مسیر و ریل صحیح قرار می داد و اینکه اکثر داوطلبهای قوی از دانشگاههای معتبر کشور این کلاسهارو میگذرونند چه در قالب کلاسهای درس چه در قالب کلاسهای نکته و تست،چون بنده با اکثر دوستان ارتباط داشتم این رو میگویم و اینکه اگر بخواید به روز باشید و در رقابت باقی بمونید من این کلاسها رو توصیه می کنم علی الخصوص برای کسانی که در زمان کنکور واحدهای درسی دارند و یا مشغول بکارهستند چون که قرارگرفتن درفضای کلاسی مدت زمان مطالعه داوطلب رو به یک سوم ممکن میرسونه و برای من و امثال من که از فضای درس خوندن فاصله گرفته بودیم بهترین موتور محرک بود.

  6.       توی کنکور امسال چقدر مطالعه داشتی که تونستی رتبه زیر 100 بیاری؟

همانطور که در بالا خدمتتون عرض کردم مطالعه من صرفا حول زمان کلاسها و تکالیف مربوط به آنها می گشت و بخاطر همین وقت دیگه ای رو برای مطالعه کنکور نگذاشتم.

 

  7.      در آزمون‌ها چه طور؟ به نظر شما سطح سوالات، طراحی اساتید تا چه حد شبیه به کنکور ارشد بود؟ در مورد رقابت این آزمون‌ها چی می تونید بگید؟ آیا رقبای اصلی تون رو در این آزمون‌ها دیدید و کلا نتایج و روند شما به نتایج کنکور شبیه بود؟

 آزمونهای آزمایشی رو از سه جهت می شود بررسی کرد اول:دانش طراح،دوم:سطح سوالات،سوم:داوطلبهایی که در اون آزمون شرکت می کنند.که فکر می کنم موسسه پژوهش در برآیند این سه مورد از سایر رقبا برتر بود.دلایلش رو بالا عرض کردم مثلا طراحان پژوهش رو هرکسی راجع بهشون تحقیق کنه یا سرکلاسشون بنشینه متوجه سطح آگاهی و تسلطشان برروی مطالب و کار بلدیشان میشود. سطح سوالات آزمون هم در درس ریاضی یک سرو گردن(علی الخصوص دو جامع آخر)از کنکور بالاتر بود، در جیمت تقریبا همسطح با کنکور بود ولی منصفانه بخواهم قضاوت کنم ضعفهایی در سطح سوالات زبان پژوهش بود؛به نوعی نسبت به سطح کنکور ضعیفتر طراحی شده بودند.ودر نهایت دواطلبین قوی که این آزمونها رو شرکت میکردند وجه تمایزشون با سایر موسسات بودند مثلا در دانشگاه ما،صنعتی امیرکبیر،تقریبا تمام کسانی که قصد شرکت در کنکور ام بی ای و اجرایی رو داشتند،در این آزمونها شرکت می کردند.

  8.      برنامه شخصی شما آیا با آزمون‌ها هماهنگ بود و لزومی در این کار می‌بینید؟

بله به سایرین هم توصیه می کنم با آزمونها هماهنگ باشند در غیر اینصورت از چرخه ارزیابی کنار گذاشته خواهند شد.

  9.      نحوه تست زدن شما به چه صورت بود؟ در واقع منظورم اینه که چه نسبت درس میخوندید و چه نسبت تست می­زدین؟ و آیا روش خاصی برای تست زدن داشتید؟

اولین گام مفهومی خواندن درس می باشد و در بعد تست زدن یعنی اکیدا به دوستان داوطلب توصیه می کنم که کیفیت تست زنی خودشون رو افزایش بدهند،و با تستها چالش پیدا کنند در غیر این صورت تست زدن بازدهی نخواهد داشت.این جمله ای هست که استاد عرفانیان بارها و بارها تکرار می کردند.

  10.     منابع شما برای کنکور ارشد در درس‌های مختلف چی بود و چه منابعی پیشنهاد می‌کنید برای داوطلبان؟

MBA

نام درس

منابع

GMAT

کتاب اصلی کتاب 2000 تست آقای عرفانیان

ریاضی عمومی 1و2

پنج جلدی استاد آقاسی

زبان تافل

جزوه درسی استاد فرید و پک دی ال ام

 

  11.     شده بود که از درس خوندن خسته شی یا ناامید از نتیجه گرفتن بشی؟ در این شرایط چی کار می‌کردی و چی بود که تو رو به نتیجه گرفتن امیدوار می‌کرد...؟

چون حجم درس خوندنم بالا نبود بخاطر همین خسته نشدم،سعی میکردم توکل رو به خدا حفظ کنم.

  12.    کاری هست که از انجام ندادنش افسوس بخوری؟ در این مورد چه توصیه‌ای برای داوطلبین داری؟

خیر،تنها توصیه ام به داوطلبین نیز پیاده کردن صد در صدی دانسته هاشونه که این مهم هم با آزمون زیاد  دادن  حل می شود.

  13.   در دو زمان میخوام بدونم چه رتبه‌ای از خودت متصور بودی؟یکی نزدیک بهمن و قبل از کنکور و یکی هم اسفند و بعد از کنکور؟ کلا از نتیجه راضی هستی یا حس می‌کنی حقی تضییع شده ازت؟

طبق صحبتهایی که با استاد عرفانیان در خرداد ماه،رتبه زیر 30 رو با توجه به پایه قوی ریاضی که داشتم هدف گذاری کردم و درنهایت با توجه به آزمونهای آزمایشی که دادم چون میانگین آزمونهای آزمایشیم بین 10 تا 20 بود و حتی جامع آخر رتبه 3 رو کسب کردم،برای خودم رتبه تو این محدوده رو تصور می کردم ولی کنکور هم شرایط خاص خودش رو داره فقط 30 درصدش مربوط به دانسته های شماست بقیش متکی به نحوه مدیریت سرجلسه شما می باشد.البته خیلی دیگر از بچه ها بودند که دقیقا رتبه میانگین آزمونهای پژوهششون رو کسب کردند........

  14.    حالا که نتیجه‌ها اومده و رتبه تون هم خوب شده، منصفانه نظرتون راجع به کنکور امسال چی بود؟ به نظرت در رقابت منصفانه‌ای شرکت داشتی یا نقدی به سوالات و فضای حاکم بر این رشته هست؟ کلا چقدر خودت رو برای یه همچین کنکور آماده کرده بودی؟

به نظرم سوالای کنکور امسال در دو بخش جی مت و ریاضی فوق العاده بی کیفیت بودند،ریاضی به شدت آسان بود به قول استاد آقاسی آسونترین کنکور از سال 80 به بعد بود.در قسمت جی مت هم به زعم تمام اساتید پاسخهای غلط در پاسخنامه سنجش موجود بود.درمورد نحوه برگزاری آزمون هم بگم دوستان زیادی اعتراض داشتند،مثلا در حوزه امتحانی ها جدیتی که برای برگزاری کنکور کارشناسی هست در کنکور ارشد دیده نمیشه،حتی برای خودما پیش اومد که دفترچه های زبان رو 5  دقیقه زودتر از موعود گرفتند. در مجموع برای داوطلبین آرزو می کنم سخت ترین کنکور ممکن رو در پیش رو داشته باشند چون کنکور سخت داوطلب های قوی و ضعیف رو از هم تمیز می دهد نه کنکور آسان.

 15.   در زمان درس خوندن برای کنکور تفریح هم داشتی؟ چقدر وقت صرف تفریحاتتون می کردین در طول هفته؟

بله صد در صد،تقریبا هفته ای دو سه بار برای تفریح با دوستان برنامه داشتیم، واینکه مسئول سایت دانشکدمون هم از کانتر بازی کردن و سروصدای ما درزمان کنکور در امان نبود.

 16.    چه کسانی تو این راه پر پیچ و خم کمکت کردن و در موفقیتت بیشترین تأثیر را داشتن؟

اول خدا ،بعد اساتید محترم موسسه پژوهش علی الخصوص استاد عرفانیان،خانواده عزیزم و درنهایت آقایان افشین هزاوه رتبه 2 صنایع سیستم و محمدرضا مافی رتبه 4 کنکور اقتصاد و سهیل اقبالی رتبه 70 ام بی ای که باهم درس می خواندیم.

 17.   تو بحث ارشد ، اگه به عقب برگردی بازم برای کنکور همین دپارتمان مدیریت پژوهش با این کادر اساتیدرو انتخاب می‌کنی؟

صد در صد،به بقیه داوطلبین هم توصیه می کنم گول تبلیغات سایر موسسات رو نخورند.

 18.   به عنوان سوال آخر برامون از اون چند ماه (آخر بهمن تا اول اردیبهشت) که احتمالاً هم با کلی فکر و خیال گذشته که چه رتبه‌ای در انتظارمه، بگید؟

البته بنده شب بعد کنکور سریعا با پاسخنامه های موجود درصدهای خودم رو به صورت واقع بینامه بدست آوردم و بااحتساب نظر اساتید به طور تقریبی از رتبه خودم مطلع بودم بخاطر همین این دوره رو عادی گذزوندم بقیه هم این کارو توصیه می کنم.

 

آدرس: ضلع جنوب غربی میدان ولیعصر؛ جنب سینما قدس، کوچه مینو؛ پلاک 132؛ موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش

تلفن تماس : 88933620 - 86741
آآدرس ایمیل : info@pazhuhesh.org
نام :
تلفن :
ایمیل :
پیام :
© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش می باشد .