خانم نازنین جبل عاملی - رتبه 2 مدیریت اجرایی


نام و نام خانوادگی: نازنین جبل عاملی

رتبه2 مدیریت اجرایی


 

رياضيات عمومي 1و/2

زبان فارسي

نظريه هاي عمومي مديريت

دانش مسائل روزدرزمينه مديريت موسسات توليد

استعدادوامادگي تحصيلي ويژه رشته مديريت

زبان تخصصي /انگليسي

زبان عمومي وتخصصي /انگليسي /

سفيد

62/67

47/06

26/67

57/50

سفيد

82/22


 

 

1.     با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید و بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید؟ 

ضمن تشکر از شما نازنین جبل عاملی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیر کبیر به فضل خدا موفق شدم در کنکور ارشد امسال رتبه   2رشته مدیریت اجرایی را کسب کنم.

2.       در زمان تحصیل در مقطع کارشناسی وضعیت تحصیلی شما به چه صورت بود؟

در ترم های ابتدایی وضعیت چندان مناسبی نداشتم اما از اواسط سال دوم تحصیلم بود که شروع کردم به تلاش برای بهبود وضعیت تحصیلیم و به طور کلی فکر می کنم بشه گفت وضعیت کاملا متوسطی داشتم

3.    از روند درس خوندنتون برامون بگید، اگر از روزی که خوندن رو برای کنکور کارشناسی ارشد شروع کردید رو به بازه‌های زمانی دو ماهه تقسیم کنیم، تو هر بازه چه قدر درس میخوندید و رو چه دروسی تمرکز می‌کردید؟

 

اسفند و فروردین

 

اردیبهشت و خرداد

 

تیر و مرداد

در کلاس های جی مت استاد عرفانیان شرکت کردم و سعی کردم که با کلاس پیش برم

شهریور و مهر

از اواخر شهریور شروع به مطالعه تئوری مدیریت کردم و در واقع اکثر مطالعه ام شد جی مت و تئوری.

   از اوایل مهر، برنامه مطالعه ام رو با برنامه آزمون ها هماهنگ کردم و تمام درس ها رو با توجه به آزمون ها سعی کردم پیش ببرم

آبان و آذر

متاسفانه دقیقا نمیدونم ساعات درس خوندنم چقدر بود اما در این دو ماه هم با توجه به برنامه آزمونها پیش میرفتم، البته تمرکز خیلی کمی روی دانش داشتم

دی و بهمن

با توجه به اینکه در اواخر دی ماه امتحانات ترم دانشگاه در حال برگزاری بود نزدیک به دو هفته در دی اصلا هیچ مطالعه ای نداشتم

اما بقیه این دوماه بیشتر به دوره درس ها، دوره کنکورهای قبلی و همینطور کمی بیشتر به مطالعه دانش گذشت.


  4.     در مورد تفاوتی که کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد با هم دارند برامون بگید؟ و به نظر شما این تفاوت در کدام بخش این دو کنکور است؟

جدا از تفاوت هایی مثل جمعیت، تخصصی بودن بیشتر ارشد، زمان آمادگی و ... فکر می کنم تفاوتی که وجود داشت نحوه برگزاری بود به طوریکه کنکور کارشناسی چه از نظر طراحان سوال چه از نظر اکثر شرکت کنندگان بیشتر جدی گرفته می شود و سوالات کنکور کارشناسی معمولا استانداردتر است و همینطور لااقل در حوزه ای که من امتحان دادم خیلی از بچه ها خیلی کم مطالعه کرده بودند و همین مسئله باعث کاهش نظم برگزاری شده بودو همین مسئله برای خیلی از داوطلبینی که خودشون رو آماده کردند ممکنه باعث کاهش تمرکز بشه.

  5.    آیا شما در کلاس‌های پژوهش شرکت کردید و در صورت شرکت آیا با کلاس‌ها همگام بودید؟ به نظر شما تأثیر کلاس‌ها در موفقیت شما تا چه حد بود؟

بله، در کلاس های تابستان جی مت شرکت کردم و فکر می کنم بهم خیلی در سریع تر جلو رفتن و صرفه جویی وقت کمک کرد و خیلی راحت تر می تونستم جی مت رو دوره کنم و تست بزنم.

  6.       توی کنکور امسال چقدر مطالعه داشتی که تونستی رتبه زیر 10 بیاری؟

من مطالعه جدی ام رو از اواخر شهریور شروع کردم و فکر می کنم به طور متوسط روزی 6-7 ساعت مطالعه ی مفید داشتم البته این زمان شاید در بعضی مواقع به دلیل کلاس های دانشگاه و ... کمتر بود و در دو ماه آخر هم در اکثر روزها بیشتر از این مقدار بود

  7.    در آزمون‌ها چه طور؟ به نظر شما سطح سوالات، طراحی اساتید تا چه حد شبیه به کنکور ارشد بود؟ در مورد رقابت این آزمون‌ها چی می تونید بگید؟ آیا رقبای اصلی تون رو در این آزمون‌ها دیدید و کلا نتایج و روند شما به نتایج کنکور شبیه بود؟

فکر می کنم طراحی اساتید خیلی به کنکور نزدیک بود البته در درس دانش شاید کمی با کنکور امسال فاصله داشت .

نتایجی که در آزمون ها می گرفتم تقریبا به نتایج کنکور نزدیک بود

  8.      برنامه شخصی شما آیا با آزمون‌ها هماهنگ بود و لزومی در این کار می‌بینید؟

با آزمون ها هماهنگ بود م و فکر می کنم این کار به شخصه برای من بسیار مناسب بود و باعث می شد که برنامه مطالعه ام نظم پیدا کنه و همینطور هر بخشی رو که خوندم با استفاده ار آزمون ها بسنجم و دوره کنم

  9.     نحوه تست زدن شما به چه صورت بود؟ در واقع منظورم اینه که چه نسبت درس میخوندید و چه نسبت تست می­زدین؟ و آیا روش خاصی برای تست زدن داشتید؟

برای درس جی مت بیشتر از درس خوندن تست می زدم اما برای درس های تئوری مدیریت و  دانش از دی ماه به صورت جدی شروع به تست زدن کردم و قبل از اون درس ها رو بیشتر می خوندم و تا حد توانم خلاصه می کردم، برای فارسی هم از آذر ماه شروع به تست زدن کردم.

معمولا نکات تست های اشتباه و یا نزده رو چه در آزمون ها چه در تست ها یادداشت می کردم و اون تست ها رو علامت میزدم که در دوره خیلی کمکم کرد.

  10.     منابع شما برای کنکور ارشد در درس‌های مختلف چی بود و چه منابعی پیشنهاد می‌کنید برای داوطلبان؟

مدیریت اجرایی

نام درس

منابع

GMAT

جزوه استاد عرفانیان، کتاب استاد عرفانیان، کتاب 2000

تئوری مدیریت

کتاب الوانی، کتاب رضاییان، کتاب تئوری مدیریت ماهان

دانش مسائل روز

کتاب مسیح خواه

زبان فارسی

کتاب زینلی

زبان عمومی

در مورد درس زبان از اونجایی که من خیلی نیازی به مطالعه اش نداشتم به جز تست های کنکور سال های گذشته و آزمون ها از منبعی استفاده نکردم

زبان تخصصی

 

   11.   شده بود که از درس خوندن خسته شی یا ناامید از نتیجه گرفتن بشی؟ در این شرایط چی کار می‌کردی و چی بود که تو رو به نتیجه گرفتن امیدوار می‌کرد...؟

فکر می کنم برای هر کسی در یک برهه ای چنین اتفاقی می افته ، معمولا من سعی می کردم بیشتر از اینکه روی نتیجه نهایی تمرکز کنم روی یادگیری و پیشرفت در یادگیری ام تمرکز کنم و این که سعی کنم هر روز بر طبق برنامه ای که داشتم مطلبی که قرار بود مطالعه کنم به بهترین حالت یاد بگیرم و مطالعه کنم

   12.    کاری هست که از انجام ندادنش افسوس بخوری؟ در این مورد چه توصیه‌ای برای داوطلبین داری؟

تئوری مدیریت رو فکر می کنم باید زودتر شروع می کردم و به داوطلبین هم توصیه می کنم که تئوری مدیریت و دانش رو از تابستون سعی کنند شروع کنند.

   13.  در دو زمان میخوام بدونم چه رتبه‌ای از خودت متصور بودی؟یکی نزدیک بهمن و قبل از کنکور و یکی هم اسفند و بعد از کنکور؟ کلا از نتیجه راضی هستی یا حس می‌کنی حقی تضییع شده ازت؟

نزدیک بهمن فکر می کردم رتبه ام زیر 20 باشه و بعد از کنکور فکر می کردم اطراف 30 و 40 باشم، البته بعد از کنکور من درصدهام رو حساب نکردم و اصلا تصحیح نکردم جواب هام رو.

   14.   حالا که نتیجه‌ها اومده و رتبه تون هم خیلی خوب شده، منصفانه نظرتون راجع به کنکور امسال چی بود؟ به نظرت در رقابت منصفانه‌ای شرکت داشتی یا نقدی به سوالات و فضای حاکم بر این رشته هست؟ کلا چقدر خودت رو برای یه همچین کنکور آماده کرده بودی؟

فکر میکنم به طور کلی نظم این کنکور چه در نحوه و فضای برگزاری چه در استاندارد بودن و روند سوال ها مشکل دارد، فکر میکردم که فضای برگزاری با کنکور کارشناسی تفاوت داشته باشد ولی نه به این شدت

   15.   در زمان درس خوندن برای کنکور تفریح هم داشتی؟ چقدر وقت صرف تفریحاتتون می کردین در طول هفته؟

تفریح هم داشتم، هفته ای یکبار حتما بیرون میرفتم با دوستان و همینطور فیلم و...

   16.    چه کسانی تو این راه پر پیچ و خم کمکت کردن و در موفقیتت بیشترین تأثیر را داشتن؟

مسلما پدر و مادرم، استاد عرفانیان که واقعا کلاساشون تاثیر مثبتی داشت و همینطور دوست خوبم  خانم فاطمه باباتبار که همراه با هم درس می خوندیم

   17.   تو بحث ارشد ، اگه به عقب برگردی بازم برای کنکور همین دپارتمان مدیریت پژوهش با این کادر اساتیدرو انتخاب می‌کنی؟

بله

   18.  به عنوان سوال آخر برامون از اون چند ماه (آخر بهمن تا اول اردیبهشت) که احتمالاً هم با کلی فکر و خیال گذشته که چه رتبه‌ای در انتظارمه، بگید؟

بیشتر تلاش می کردم بهش فکر نکنم چون دیگه کاری از دستم بر نمیومد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آدرس: ضلع جنوب غربی میدان ولیعصر؛ جنب سینما قدس، کوچه مینو؛ پلاک 132؛ موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش

تلفن تماس : 88933620 - 86741
آآدرس ایمیل : info@pazhuhesh.org
نام :
تلفن :
ایمیل :
پیام :
© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش می باشد .