آقای حافظ اجلالی- رتبه 11 MBA

نام و نام خانوادگی : آقای حافظ اجلالی

رتبه:  11 MBA

رياضيات عمومي 1و/2

زبان فارسي

نظريه هاي عمومي مديريت

دانش مسائل روزدرزمينه مديريت موسسات توليد

استعدادوامادگي تحصيلي ويژه رشته مديريت

زبان تخصصي /انگليسي

زبان عمومي وتخصصي /انگليسي /

82/22

سفید

سفید

سفید

65/00

63/00

سفید

1.با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید و بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید؟

سلام.

حافظ اجلالی هستم، 24 ساله، و فارغ التحصیل سال 1392 رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه شریف هستم.

2. در زمان تحصیل در مقطع کارشناسی وضعیت تحصیلی شما به چه صورت بود؟

وضعیت متوسط، درس های جالب رو خوب می خوندم ولی درس هایی که دوست نداشتم رو نه.

 3.    از روند درس خوندنتون برامون بگید، اگر از روزی که خوندن رو برای کنکور کارشناسی ارشد شروع کردید رو به بازه‌های زمانی دو ماهه تقسیم کنیم، تو هر بازه چه قدر درس میخوندید و رو چه دروسی تمرکز می‌کردید؟

اسفند و فروردین

-

اردیبهشت و خرداد

-

تیر و مرداد

30 درصد ریاضی - لغت زبان - کلاس GMAT

شهریور و مهر

10 درصد ریاضی - لغت زبان - کلاس GMAT

آبان و آذر

10 درصد ریاضی - لغت زبان

دی و بهمن

50 درصد ریاضی - گرامر زیان

4.     در مورد تفاوتی که کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد با هم دارند برامون بگید؟ و به نظر شما این تفاوت در کدام بخش این دو کنکور است؟

مهم ترین تفاوتش اینه که برای کنکور کارشناسی ما همه هر روز میریم مدرسه و تحت نظر و برنامه ریزی مدرسه درس می خونیم، ولی برای ارشد، خودمونیم که باید امورمون رو بگذرونیم. و این نیازمند وقت و برنامه ریزی بیشتره مسلما.

 5.    آیا شما در کلاس‌های پژوهش شرکت کردید و در صورت شرکت آیا با کلاس‌ها همگام بودید؟ به نظر شما تأثیر کلاس‌ها در موفقیت شما تا چه حد بود؟ 

من کلاس GMAT رو شرکت می کردم و با کلاس بودم. تاثیرش خیلی خوب بود، چون GMAT مبحث تازه ای بود و من هم به خاطر کار، فرصت نداشتم خیلی خودم شروع کنم. در کنار این، مسایل حرفه ای و جامعی هم بررسی می شدن. طوری که من غیر کلاس، تقریبا دیگه GMAT نخوندم.

 6. توی کنکور امسال چقدر مطالعه داشتی که تونستی رتبه زیر 20 بیاری؟

اول کار، برنامه ریزی هام برای مقدار بیشتری مطالعه بود که متاسفانه نتونستم برسونم به اون مقادیر. مطالعه های پراکنده و بدون برنامه کم نداشتم ولی به طور فشرده و خاص تقریبا یک ماه و نیم قبل کنکور رو خوندم که اکثرش ریاضی بود. البته کلاس GMAT تو تابستون باعث شد دیگه GMAT نخونم و زبانم هم بد نبود و خیلی براش وقت نگذاشتم.

 7.    در آزمون‌ها چه طور؟ به نظر شما سطح سوالات، طراحی اساتید تا چه حد شبیه به کنکور ارشد بود؟ در مورد رقابت این آزمون‌ها چی می تونید بگید؟ آیا رقبای اصلی تون رو در این آزمون‌ها دیدید و کلا نتایج و روند شما به نتایج کنکور شبیه بود؟

آزمون های پژوهش واقعا خوب بود. مهم ترین دلیلش هم طراح های عالی ای هست که داره. و از طرف دیگه هم اکثر بچه های قوی مدیریت میان پژوهش. بقیه ی موسسات واقعا توی مدیریت عقب موندند و بچه های قوی و خیلی از بچه های دانشگاهمون که داشتن می خوندن آزمون های پژوهش رو شرکت می کردن.

 8.  برنامه شخصی شما آیا با آزمون‌ها هماهنگ بود و لزومی در این کار می‌بینید؟

بله. خوب اگر هماهنگ نباشه که ارزیابی ای نخواهد بود.

 9.    نحوه تست زدن شما به چه صورت بود؟ در واقع منظورم اینه که چه نسبت درس میخوندید و چه نسبت تست می­زدین؟ و آیا روش خاصی برای تست زدن داشتید؟

اولا که درس رو می خواستم بفهمم فقط می خوندم، حالا از این تست های آموزشی و تکمیلی هم گاهی باهاش می زدم ولی تشریحی حل می کردم کاملا. بعد تر که می خواستم برای مرور و تسلط تست بزنم، معمولا به تعداد تست های کنکور جدا می کردم و همون وقت رو (یا کمی کمتر و بیشتر، با توجه به سطح تست ها) میذاشتم و تو وقت می زدم.

 10.     منابع شما برای کنکور ارشد در درس‌های مختلف چی بود و چه منابعی پیشنهاد می‌کنید برای داوطلبان؟

MBA

نام درس

منابع

GMAT

GMAT آقای عرفانیان

ریاضی عمومی 1و2

ریاضی آقای آغاسی

زبان تافل

Essential words for TOEFL

11.   شده بود که از درس خوندن خسته شی یا ناامید از نتیجه گرفتن بشی؟ در این شرایط چی کار می‌کردی و چی بود که تو رو به نتیجه گرفتن امیدوار می‌کرد...؟

شده بود که احساس کنم خیلی عقبم. چون خیلی هم پشت هم نخوندم، خیلی خسته نشدم خدا رو شکر. آخراش، مخصوصا اون یه هفته ای که کنکور عقب افتاد خیلی خسته بودم و دیگه تقریبا بیخیال شدم.

 12.    کاری هست که از انجام ندادنش افسوس بخوری؟ در این مورد چه توصیه‌ای برای داوطلبین داری؟

افسوس که نه، ولی مشخصا هر چی بیشتر درس خونده بشه، نتیجه ی بهتری میشه گرفت.

 13.  در دو زمان میخوام بدونم چه رتبه‌ای از خودت متصور بودی؟یکی نزدیک بهمن و قبل از کنکور و یکی هم اسفند و بعد از کنکور؟ کلا از نتیجه راضی هستی یا حس می‌کنی حقی تضییع شده ازت؟

قبل کنکور خوب حدس می زدم صرفا زیر 30 رو بیارم و برم شریف. بعد کنکور یکم امیدوارتر بودم و خوشبینانه فکر می کردم زیر 10 رو میارم. نهایتا هم بینابین شد و تو همون حدود انتظارم.

 

14.   حالا که نتیجه‌ها اومده و رتبه تون هم خوب شده، منصفانه نظرتون راجع به کنکور امسال چی بود؟ به نظرت در رقابت منصفانه‌ای شرکت داشتی یا نقدی به سوالات و فضای حاکم بر این رشته هست؟ کلا چقدر خودت رو برای یه همچین کنکور آماده کرده بودی؟

اگر بخوام بگم نقدی وارده، لغات زبانش رو میگم که خیلی پرت بود. ولی بقیه اش مثل زبان مشکل یا غیر عادی بودن نداشت. البته حدس می زدیم ریاضی اش سخت تر باشه. اینا در مورد محتوا ولی مشکل بزرگی که بود، وضعیت حوزه ها بود که در حق خیلی از دوست های من اجحاف شد به خاطر بی مسئولیتی برگزار کنندگان.

 15.   در زمان درس خوندن برای کنکور تفریح هم داشتی؟ چقدر وقت صرف تفریحاتتون می کردین در طول هفته؟

آره مسلما، نمیشه که پشت هم درس خوند! توی یکی دو ماه آخر که کاراصلیم درس خوندن بود، تقریبا هفته ای دو سه قسمت تفریح داشتم. جدا از تفریح های کوچیک و کوتاه مدت.

 16.    چه کسانی تو این راه پر پیچ و خم کمکت کردن و در موفقیتت بیشترین تأثیر را داشتن؟

دوستم محمد حسین که با هم درس خوندیم قطعا مهم ترین عامل بود.

 17.   تو بحث ارشد ، اگه به عقب برگردی بازم برای کنکور همین دپارتمان مدیریت پژوهش با این کادر اساتیدرو انتخاب می‌کنی؟

بله.

 18.  به عنوان سوال آخر برامون از اون چند ماه (آخر بهمن تا اول اردیبهشت) که احتمالاً هم با کلی فکر و خیال گذشته که چه رتبه‌ای در انتظارمه، بگید؟

بعد کنکور دیگه فکری نداشتیم. نه من و نه بقیه دوستاییم که کنکور داده بودن. ما کارمون رو کرده بودیم و فکر اضافه فایده ای نداشت.

آدرس: ضلع جنوب غربی میدان ولیعصر؛ جنب سینما قدس، کوچه مینو؛ پلاک 132؛ موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش

تلفن تماس : 88933620 - 86741
آآدرس ایمیل : info@pazhuhesh.org
نام :
تلفن :
ایمیل :
پیام :
© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه آموزش عالی آزاد پژوهش می باشد .